Trendyol’da Satış Yapmak, Bilinmesi Gerekenler
Kurulduğu günden bu yana gittikçe büyüyen bir e-ticaret sitesi olan Trendyol, günümüzde artık sadece büyük markaların değil, küçük esnafların bile satış yapabildiği bir platform haline geldi.
Sıfırdan al sat yaparak veya marka kurarak e-ticaret yapmak isteyenler, ya da halihazırda bulunan işletmesini farklı bir platforma taşımak isteyenler için Trendyol ilk akla gelen e-ticaret platformu olmuş durumda. Trendyol’da satış yapmadan önce bilinmesi gereken bazı detayları öğrendikten sonra, gerekli işlemleri yapıp satışa başlamak aslında zor değil.
Radyo’da Ben ?
Şirket Kurmak
Şirket sahibi olmak birçok e-ticaret platformunda olduğu gibi Trendyol için de şart koşuluyor. Eğer öncesinde sahip olduğunuz bir işletmeniz varsa şirketiniz olduğunu belgelemek yeterli. Ancak satış yapmaya ilk defa başlayacaksanız bir şirket sahibi olmanız gerekiyor.
Günümüzde en çok sahip olunan şirket türleri, şahıs, anonim ve limited şirket türleridir. Bunlardan şahıs şirketinin ise kurulma maliyeti düşüktür.
Komisyon – KDV Oranları
E-ticarete merakı olan herkesin ilk merak ettiği konu komisyon ve KDV oranları olabilir. Komisyon, Trendyol’da satış yapabildiğiniz için ürün başı platforma ödediğiniz miktarı temsil ediyor. Günümüzde bu oranlar %5 ile %30 oranları arasında değişiyor. Bu değişkenliği belirleyen ise ürün kategorisi oluyor.
KDV ise yine ürün başı ödediğimiz, ve yine kategorisine göre değişen devletin kestiği vergi anlamına geliyor. KDV oranları ise %5 ile %30 ile değişmektedir. Ürün fiyatı belirleme konusunda en önemli kriter kdv ve komisyon oranları olmalıdır.
Vade Süresi
Trendyol’da her ürünün kategorisine göre vade süresi vardır ve bu süre siz ürünü sattıktan sonra, alacağınız paranın gerekli kesintiler yapıldıktan sonra hesabınıza yatma süresidir. Bu süre 30 ile 45 gün arasında değişkenlik gösterir.
Satış yapmadan önce vade konusuna dikkat etmek önemlidir çünkü sattığınız ürünün parasıyla hemen yeni ürün alamayabilirsiniz. Bu durumda yeterli stok ve başlangıçta belli bir sermayeye sahip olmak gerekir.
Kargo Ücretleri ve Paketleme
Trendyol kargo ücretleri de ürün desisine göre belirlenmektedir. Desiyi ise kargo çalışanları ürünü sizden teslim aldıktan sonra belirler. Desi ise sattığınız ürünün en boy ve yükseklik oranlarına göre hesaplandığı için paketlemenin ürün boyutuna göre yapılması oldukça önemlidir.
Ürünü kendisinden çok daha büyük ve geniş bir kutu ya da pakete koyarsanız kargo ücreti de o kadar yüksek olur ve üründen karınız azalmış olur. Dolayısıyla ürün boyutuna göre çeşitli paket veya kutulara sahip olmak önemlidir.
Paketleme maliyetini en aza indirmek için 100-200’lük paketler almak daha makul olacaktır, ne kadar fazla paket alırsanız paket başı maliyetiniz düşer. Ancak başlangıçta çok fazla paket almaya gerek yoktur.
Trendyol güncel olarak 50 TL ve üzeri alışverişlerde tüketiciden kargo maliyeti almıyor ancak, satıcıdan bu kargo ücreti kesiliyor. 50 TL altı ürünlerde fiyat arttıkça yükselen kargo maliyetleri bulunuyor ancak yine de 50 TL ve üzeri ürünlerde olduğundan daha düşük miktarlarda oluyor.
Ürün Fiyatlandırma
Satış yaparken en dikkatli olunması gereken konulardan biri ürün fiyatlandırmadır. Eğer zaten işletmeniz varsa ve bir ürünü orada örneğin %50 karla satıyorsanız, Trendyol’da bu kar oranının çok daha yüksek olması gerekir. Aynı fiyattan satayım derseniz hiç karınız olmayabilir üstüne zarar da edebilirsiniz. Bu yüzden ürün fiyatı belirlerken,
- Kargo maliyeti
- KDV oranı
- Trendyol Komisyonu
- Paketleme maliyeti
Unsurlarını hesaba katmanız gerekir. Bunu hesap makinesiyle de yapabileceğiniz gibi, e-ticaret için detaylandırılmış kar hesaplama araçlarından da faydalanabilirsiniz.
Trendyol’da Öne Çıkmak
Trendyol’da satış yapmak için öne çıkmanın önemi çok büyüktür. Ürün çeşitliliği ve sayısı gittikçe artan bir platformda alt sıralarda çıkarak satış yapmak neredeyse imkansızdır. Tüketici genelde üst sıralardan beğendiği ürünleri satın alır. Dolayısıyla görünürlük çok önemlidir. Peki görünürlük nasıl artırılır?
Reklam Vermek
Trendyol’da eğer “sponsorlu ürün” etiketi görürseniz satıcı o ürüne reklam vermiş demektir. Reklam ise ürünün üst sıralarda çıkmasını sağlar. Trendyol’da belli bir ücret karşılığında her satıcı reklam verebilir. Örneğin 50 TL reklam bakiyeniz varsa, 5 ürüne kadar reklam verebilirsiniz. Ürünün ne kadar süre reklamda kalıp kalmayacağına satıcı karar verebilir.
Reklam bakiyesini isterseniz kazancınızdan, isterseniz de kredi kartıyla yükleyebilirsiniz. Ayrıca trendyol zaman zaman kendisi de satıcılara hediye bakiye verebilmektedir.
Kampanyalara Katılmak
Trendyol satıcı panelinde “katılabileceğim kampanyalar” bölümünden kampanyalara katılabilir ve ürünlerinizin görünürlüğünü ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Kampanyalar sayesinde ürünlerinize çeşitli oranlarda indirim yaparsınız ancak çoğu kampanyada bu indirimin bir kısmını Trendyol kendisi karşılar.
Satıcı Puanı
Satış artırmada çok önemli olan konu da trendyol satıcı puanıdır. Bu puanı müşteriler değil aslında satıcının kendisi belirler. Puanın belirlenmesinde birçok etken birlikte rol oynar. Bu etkenlerden bazıları: ürünü kargoya verme süresi, sorulara cevap verme süresi, ürün puanları, iade oranlarıdır.
Bahsedilen konu başlıklarıyla ilgili daha detaylı araştırmalar yaparak ve bunları göz önünde bulundurarak Trendyol’da satış yapmaya başlayabilir, yeni işletmenizi kurabilir veya var olan işletmenizi canlandırabilirsiniz.