E-Ticarette Pazarlamanın Yeri! Pazarlamacı Satışı Nasıl Etkiler?
Sitelerin girişimcilik, pazarlama, e-ticaret gibi bölümlerinden mezun olarak daha çok hem online ortamda hem de fiziksel ortamda pazarlama sürecine dair merakı bulunanlara özel oluşturulmuş bir yazıdır. Pazarlama bölümünde okuyan kişilerin eğitim süresi ne kadar olur, bölüm dersleri nelerdir, mezunları ne iş yapabilir, iş olanakları nelerdir? merak edilen sorular arasında yerini alıyor. Pazarlama bölümünün esas amacı üretim aşamasından başlayarak pazarlama aşamasına geçiş yapıncaya kadar tüm sürece yönetebilecek şekilde donanımsal olarak yetişebilmektir.
Öğrencilerin temel olarak finansal kaynaklara etkin şekilde hakim olabilmesi iletişimin kuvvetli olabilmesi ve temel matematik becerilerine hakim olması gerekiyor. E-ticaret alanında kendini gösterebilen bireyler bilgi iletişim sistemlerine hakim olabilir. Sosyal medyada daha etkileşimli hale gelebilir. Bu anlamda okunan bölümde sürekli olarak etkileşimli bir araştırma süreci kişiyi bekleyecektir.
Pazarlama Bölümünde Ne Yapılır?
Ürünü tanıyabilmek ürünü satabilmek ve bu ürünü alıcıya ikna edecek şekilde satışa sunabilmek esas kabiliyettir. İkna edici ikna gücü yüksek olan kişilerin ek diksiyon çalışmalarıyla beraber beden dilini yönetmeyi öğrenmesine de sağlar. Topluluğa hitap edebilecek bir pozisyona getirildikten sonra bölümden mezuniyet gerçekleştirilir. Günümüz üniversitelerinde ön lisans ve lisans programları bulunur.
Önlisans programı 2 yıl lisans programı ise 4 yıl olarak belirlenmiştir. 4 yıllık bölümler 8 dönem halinde okunduktan sonra mezun olunur. Önlisans öğrencileri 120 AKTS’yi geçtiğinde mezun olabiliyor. Lisans bölümünden mezun olanların ise 240 AKTS’ye sahip olması gerekiyor.
Pazarlama Bölümü İş İmkanları Nelerdir?
Buna ek olarak bölüm öğrencilerinin gerçek hayatta tecrübe kazanabilmelerini destekleyebilmek için özel kurumlarda ya da kamu kurumlarında çalışabilecekleri öğrencilik stajı yapma imkanı da sunuluyor. Stajyerlik döneminde yapılması gerekenler ise şunlar oluyor:
- Gelecek olan telefonlara ya da e-postalara zamanında cevap verebilme yeteneği
- Dökümanları hazırlayabilme
- Satışa sunulacak hale getirebilme
- Sunumları toparlama veri girişi sağlama
- Piyasadaki rekabete yönelik analizi gerçekleştirme
- Genel piyasa hakkında araştırma sağlamak gerekir
Pazarlama bölümünü okuyarak mezun olan bir kişinin pek çok iş imkanı bulunur. Bunlar arasında kişi:
- Strateji geliştirme
- İş planlama alanlarında çalışma gösterebilir
- Pazarlama uzmanlığı
- Sosyal medyada uzmanlık
- Dijital reklam uzmanlığı
- Pazar araştırmacısı olarak işe başlanabilir.